Coosto: één tool voor alle
social media toepassingen
Data die communiceert
Coosto: één tool voor alle
social media toepassingen
Data die communiceert
Uitdaging
Coosto kwam bij nu:branding met het verzoek een nieuwe identiteit te ontwikkelen. De naam van het bedrijf is geïnspireerd op Jacques Cousteau en was het uitgangspunt voor een zonnige, open en lichte uitstraling. Met dit gevoel zijn de website, interface van de applicatie, offline uitingen en diverse andere digitale uitingen ontworpen.
Identiteit
Om uitdrukkig te geven aan de open en heldere sfeer van Coosto
is gekozen voor de Museo Sans. De bodyteksten zijn gezet in de PT Sans. Geïnspireerd op de grafieken in de interface is een custom iconeneset voor de whitepapers gemaakt. Hiernaast zijn nog een aantal andere iconsets ontwikkeld.
De kleurstelling is geïnspireerd op de warme tropische wateren: een warm koraal oranje en fris sprankelend blauw. Deze kleurstelling is ook in het logo doorgevoerd. Het beeldmerk is een verbeelding van een radar waarmee Coosto het internet in kaart brengt.
Online
De website is de tweede iteratie die nu:branding heeft ontwikkeld voor Coosto. Bouwend op de ervaringen van de eerste website is de focus verschoven van gebruikstoepassingen naar de beoogde doelgroep. Ook maakten wij de website geschikt voor een wereldwijde uitrol van de propositie van Coosto.
Mobile
Een groot gedeelte van de communicatie van social media gaat via mobile devices. Een website als die van Coosto vindt daar vanzelfsprekend aansluiting bij. De website is geoptimaliseerd voor zowel smartphone als voor tablet.
De Coosto Tool
Het uitgangspunt in de ontwikkeling van de UX was de verschuiving van GUI naar datavisualisatie. De interface is zo ontworpen dat deze een dienende rol vervult ten opzichte van de inhoud. De styling is minimalistisch opgezet, zodat een rustige en prettige en inzichtelijke werkomgeving ontstaat.
Dashboard
Het dashboard vervult een centrale rol in de Coosto tool. Het siert de muur van menig bedrijf, en is al een aantal keer gebruikt voor televisieprogramma's. Het is een leuke en speelse manier om abstracte data inzichtelijk en invoelbaar te maken.
Custom Icons
Er zijn in totaal drie iconsets ontwikkeld: één voor de whitepapers, één voor de website en één voor de tool. Hiermee wordt het unieke en specialistische karakter van Coosto onderstreept.
Overige uitingen
Naast de website en de applicatie zijn extra uitingen ontwikkeld: de index interface, correspondentieset, advertenties, banners en rapportages.