Thorbike
elektrische fietsen Branding
De markt voor elektrische fietsen is booming. Thorbike is een nieuw merk met een sterke focus op een goede prijs- en kwaliteitverhouding. Het eigen gepatenteerde onderhoudsarme Plug and Drive systeem kan door elke fietsenmaker onderhouden worden.
Opdracht
nu:amsterdam verzorgde de positionering en merkstrategie voor dit challenger merk in de elektrische fietsenmarkt; sterk, kwalitatief, maar ook een tikje stoer en eigenwijs.
Het creatieve team van nu:rotterdam kwam met de naam, creëerde de merkidentiteit en ontwierp de website.
Aanpak
Met een merkenworkshop met de klant startte we de creatie en ontwikkeling. Geïnspireerd door de slogan "Elektrisch fietsen is sportiever dan je denkt" ontwikkelde nu:rotterdam diverse communicatie-uitingen, waaronder een hard-cover brochure, flyer en een beursstand.
Resultaat
Een doortastend proces waarbij in 2 maanden de volledige communicatie werd gerealiseerd, gevolgd door een succesvolle introductie bij vakhandel en consument. Hierna realiseerde nu:rotterdam in recordtijd de gehele website.