Fernandes
foodtruck branding concept Shopper activation
De zonnige, van oorsprong Surinaamse frisdrank, werd in 1939 geïntroduceerd en is bijzonder kleurrijk en verfrissend. nu:rotterdam ontwikkelde event based branding voor Coca-Cola Enterprises.
Opdracht
Bij de traditionele Surinaamse maaltijd hoort de enige echte Surinaamse frisdrank Fernandes. Coca-Cola Enterprises vroeg ons een branding concept te ontwikkelen, waarbij Fernandes zich verbindt met Surinaamse horeca op festivals en events.
Aanpak
Wij ontwikkelden een beeldtaal met een artwork-set die de sfeer van Fernandes en Suriname weergeeft. Met vrolijke kleuren, geschilderde Fernandes verpakkingen, bijpassende typografie en houtstructuur van monumentale huizen in Paramaribo. Deze artwork-set is ook bruikbaar voor toekomstige horecaprojecten.
Resultaat
Met een tot foodtruck omgebouwde Ford Koln uit 1954 is 'I Love Surifood' een bekende verschijning op festivals. De truck werd voorzien van een geprinte 'wrap' met de stijl van 'I Love Surifood'. Het resultaat mag er zijn; een opvallende foodtruck die echte Surinaamse Streetfood serveert, met een verfrissende Fernandes!