CGM CLICKDOC videoconsult Digital
Videoconsultatie voor de zorg
Opdracht
Om zorgverleners te helpen het werk zo veilig mogelijk op afstand te kunnen doen, ontwikkelde CompuGroup Medical (CGM) de app CLICKDOC videoconsultatie. Een webapplicatie die een spreekuur via videobellen mogelijk maakt, waarbij privacy gewaarborgd en data beveiligd is. In tijden van corona, relevanter dan ooit. CGM vroeg nu:rotterdam een activatiecampagne te ontwikkelen gericht op zorgverleners.
Aanpak
De campagne richtten we op de voordelen voor zorg op afstand voor zowel cliënt als zorgverlener. Voor de activatie zetten we e-mail marketing, social media en een digitale brochure in. Door middel van direct mail met follow-up brachten we CLICKDOC nog eens extra onder de aandacht. Na activatie ontvingen zorgverleners posters om cliënten in hun praktijk te informeren over de mogelijkheid van een consult op afstand.
Resultaat
De activatiecampagne leverde ruim 20.000 trials op. Hierop startte de follow-up die gericht was op conversieverhoging van betalende gebruikers. Door de campagne hebben veel zorgverleners videoconsult geïntegreerd in de praktijk en bieden zij cliënten zorg op afstand. De campagne past in de communicatiestrategie van CGM om bekendheid te geven aan haar innovatieve software en ICT-oplossingen voor de zorg.
Online brochure
Heldere informatie over een complexe wereld
Responsive online brochure
Mobiel informeren
Social media campagne
Afstemmen op de doelgroep
DM en follow-up
Een beeldschermdoekje cadeau om te zorgen voor een helder gesprek
Posters voor in de wachtruimte
Cliënten goed geïnformeerd