Youfone: Identiteit, merkontwikkeling en campagnes
Identiteit, merkontwikkeling en campagnes voor
de nummer 1 Sim Only aanbieder van Nederland

Identiteit

Youfone

Youfone

Voor deze challenger in de markt ontwikkelden wij een passende naam: Youfone! Die paste perfect bij de merkwaarden: toegankelijk, kwaliteit, betrouwbaar en super goedkoop. 

Youfone

Youfone

Bij het ontwerp van het logo hielden we rekening met een goede toepasbaarheid in alle communicatievormen. Deze zijn vastgelegd in een brandmanual waarin het dna van Youfone is beschreven.

Proces

Youfone

Superrr-idee met een smile

Er komt iemand op de studio, steekt zijn hoofd om de deur en op onze vraag ‘hoe gaat het’ roept hij ‘superrr!’ En zo werd het idee voor de superrr-campagne van Youfone geboren. Het idee werd visueel nog veel leuker met het vergroten van de ‘smile’. 

Youfone

Van storyboard naar tv-commercials

Voor elke commercial maken wij een storyboard: de blauwdruk van elke creatieve filmproductie. In samenwerking met de castingbureaus werden de acteurs gekozen waarna we met een zeer compacte crew de films produceerden. De regie op de set was in handen van ons eigen team.

Resultaat

Op RTL draaiden de 20 en 10 seconden Superrrr-zomer- en wintercommercials elk 3 weken lang op primetime. De campagne was voor de opdrachtgever bijzonder effectief en leverde vanaf de eerste uitzending een piek in de online verkoop van nieuwe abonnementen. Daarnaast werd de commercial een knaller op Youtube met 4 weken na uitzending bijna 75.000 views.

Mediamix

De campagnes werden mede aangejaagd door een perfecte mix van alle mediakanalen: tv-commercials met tag-on, abri’s, radiocommercials en online bannercampagnes.

Youfone
Youfone