Woonstad Rotterdam

Justus Kwartier:
Van ’Elke dag wordt ze mooier’ tot
‘Ze is weer op haar mooist’

Woonstad Rotterdam
Woonstad Rotterdam

Merkidentiteit

Voor een frisse start bedachten we een nieuwe naam voor het Justus van Effen: het Justuskwartier. Met een knipoog naar de ontwerpstijl van de jaren ’20 uit de vorige eeuw (zie de oude Van Nelle posters) creëerden wij het logo en de huisstijl, in oorspronkelijke kleuren die architect Brinkman voor het complex in 1922 had bedacht.

Imago campagne

nu:branding werd door Woonstad Rotterdam gevraagd een imagocampagne te ontwikkelen. De sfeer van toen vertaald naar woonbeleving van nu. De doelstelling: voor een specifieke doelgroep van woonconsumenten moet kopen en huren in een van de 154 woningen in het Justus van Effen aantrekkelijk worden. Wonen in Spangen: op 10 minuten fietsafstand van Rotterdam Centrum.

Woonstad Rotterdam

De Kwartiermakers

Vanaf de start tot de opening werkten de Kwartiermakers aan de promotie van ‘hun’ Justuskwartier.

Woonstad Rotterdam
Woonstad Rotterdam

Storytelling met videoblog

Voor dit architectonisch erfgoed werden de stappen in het restauratieproces gedocumenteerd. Met een klein budget maakten wij een videoblog met ‘Berichten van de Bouwplaats’, waarbij er aandacht werd gegeven aan de uitdagingen waarvoor de projectleiders stonden.

Bekijk hier enkele van de video’s

Resultaat

Het Justuskwartier won de Gulden Fenix renovatie-prijs. Nieuwe, moderne, hippe bewoners vonden hun nieuwe woning in deze eigentijdse hotspot in de voormalige probleemwijk Spangen.