Justus Kwartier:
Van ’Elke dag wordt ze mooier’ tot
‘Ze is weer op haar mooist’
Justus Kwartier:
Van ’Elke dag wordt ze mooier’ tot
‘Ze is weer op haar mooist’
Van probleemwijk
naar eigentijdse hotspot
Het Justus van Effen in Spangen is een karakteristiek woonblok uit 1922 van architect Michiel Brinkman en heeft een mystieke en boeiende ontstaansgeschiedenis. Met een spectaculair restauratieproject werd het complex aangepast aan de eisen van deze tijd.
Merkidentiteit
Voor een frisse start bedachten we een nieuwe naam voor het Justus van Effen: het Justuskwartier. Met een knipoog naar de ontwerpstijl van de jaren ’20 uit de vorige eeuw (zie de oude Van Nelle posters) creëerden wij het logo en de huisstijl, in oorspronkelijke kleuren die architect Brinkman voor het complex in 1922 had bedacht.
Imago campagne
nu:branding werd door Woonstad Rotterdam gevraagd een imagocampagne te ontwikkelen. De sfeer van toen vertaald naar woonbeleving van nu. De doelstelling: voor een specifieke doelgroep van woonconsumenten moet kopen en huren in een van de 154 woningen in het Justus van Effen aantrekkelijk worden. Wonen in Spangen: op 10 minuten fietsafstand van Rotterdam Centrum.
De Kwartiermakers
Vanaf de start tot de opening werkten de Kwartiermakers aan de promotie van ‘hun’ Justuskwartier.
Storytelling met videoblog
Voor dit architectonisch erfgoed werden de stappen in het restauratieproces gedocumenteerd. Met een klein budget maakten wij een videoblog met ‘Berichten van de Bouwplaats’, waarbij er aandacht werd gegeven aan de uitdagingen waarvoor de projectleiders stonden.
Bekijk hier enkele van de video’s
Resultaat
Het Justuskwartier won de Gulden Fenix renovatie-prijs. Nieuwe, moderne, hippe bewoners vonden hun nieuwe woning in deze eigentijdse hotspot in de voormalige probleemwijk Spangen.