Youfone lanceerde zijn in maart aangekondigde tv-platform YoufoneTV. Nu:rotterdam heeft als vaste digitale partner de user experience en het design verzorgd. De jongste telecomaanbieder heeft een stevige ambitie met het platform: binnen drie jaar doorgroeien naar 160.000 klanten.
Vanaf de oprichting heeft Youfone de gebruikservaring (UX) op een hoog plan staan en dat wordt gewaardeerd. Vorig jaar nog wonnen wij samen met Youfone 'de beste in zijn categorie' award voor de website. YoufoneTV blijft daarin niet achter. Nu:rotterdam heeft in nauwe samenwerking een user experience en design oplossing gecreëerd voor nieuwe klanten.
Youfone heeft een heel flexibel aanbod met veel keuzevrijheid. De grootste uitdaging was het ontwerpen van een oplossing voor het kiezen van een pakket en de bijbehorende zenders. Deze keuzevrijheid moest passen binnen het pakket. Nu:branding heeft daarvoor een interactietraject opgezet waarin verschillende prototypes zijn getest.
Uiteindelijk is de de oplossing geïmplementeerd die helderheid en flow (hoe soepel beweeg je door de interface) het best verenigt. Tijdens het lanceringstraject wordt de prestatie van de interface gemonitord en waar nodig verbeterd. Hiermee kunnen we snel inspelen op veranderende wensen en ontwikkelingen in de markt.
Youfone biedt TV aan via de tv-ontvanger, maar ook via apps op smart tv’s, smartphones, pc’s en tablets. Daarnaast bieden zij op dezelfde devices een VoD-catalogus en de mogelijkheid tot het terugkijken van programma’s. Dat is een gratis dienst en daarmee onderscheidend voor Youfone.
De campagne is ontwikkeld door Natwerk.